HEVOSET MUUTTIVAT JO UUTEEN TALLIIN!

2.8.2010

Tallin remonttia tehtiin heinäkuun helteessä. Hevoset olivat tilapäistalleissa, mutta ovat päässeet jo sisälle uusiin karsinoihin.

Nyt onkin jo hyvä päästä lähes normaaleihin rutiineihin karsinoiden puhdistuksessa ja vedenkannossa. Helteistä oli myös hyötyäkin. Kolmisen viikkoa normaalien tuntien aikana ja niiden jälkeen vielä estekurssin ja kouluratsastuskurssin ratsastajat laittoivat hepat kuntoon ulkosalla. Voi vain kuvitella millaista ratsastajilla ja varusteilla olisi ollut sateessa ja kurassa!

Sisällä isossa tallissa on niin valoisaa ja puhdasta, että melkein aurinkolaseja tarvitaan. Karsinoiden oviin tulee vielä loimitelineet ja koukut tavaroiden ripustamiseen. Ruokakipot ja varusteämpärit ovat kiinnittämättä. Myös Infotaulun paikka on vielä hieman hakusessa.

Lauantaina 31.12. joimme tilkan kuohujuomaa vuokranantajamme JP Leskisen sekä urakoitsija Kristjanin kanssa. Virolaiseen perinteeseen kuuluu tällainen tilaisuus, missä toivotetaan onnea uudelle tallille. Varmemmaksi vakuudeksi vielä pirskotettiin kuohujuomaa myös hieman rakennukselle.

Tervetuloa katsomaan vaikka jo nyt uusittua tallia, mutta kuten ilmoitettu järjestämme iloisen Grand Openingin, kun kaikki on valmista.

.......................................................................................................................

11.6.2010

Wääksyn kartano suunnittelee vanhan tallin uusimista. Mittava remontti alkaa ma 14.6. kesäkuussa. Talli on tyhjennettävä ja varusteet poistettava.
Katso uusin tiedote tämän uutisen lopusta!!

Uusilla rakenteilla ja karsinaremonteilla haetaan paitsi säästöjä energiakustannuksiin ja tilojen huoltokustannuksiin myös hevosten hyvinvointia. Samalla valmistaudutaan myös hyvissä ajoin EU:n uusiin vaateisiin.

Karsinoiden metallirungot uusitaan ja seinämateriaaliksi vaihdetaan muovilankut. Ne ovat kestäviä, helppohoitoisia ja hevoset eivät rouskuttele niitä aikansa kuluksi. Käytävät pinnoitetaan ja karsinoiden pohjat tarkistetaan mahdollisten korjausten varalta.

Tallirakennus saa uudet avattavat ikkunat ja ulko-oville asennetaan erillinen lukittava kalteriovi, joka samalla parantaa ilman kiertoa ja viilentää tallia kesällä. Myös vesijohdot, valaistus ja sähköt uusitaan.

Remontti alkaa nyt rakenteiden valmistamisella. Jo kesäkuun alussa tai viimeistään kesäkuun toisella viikolla rakentaja aloittaa työt Wääksyssä, kunhan Wääksyn Kartano ja Wääksyn Ratsastuskeskus saavat tarvittavat päätökset tehtyä organisaatioissaan.

Jokusen viikon jouduttaneen hevosia pitämään pihalle pystytettävissä tilapäistalleissa. Tarkempi aikataulu ja yksityiskohdat selvitetään kun sopimus on tehty.

Uskomme, että pieni hankaluus remontin aikana unohtuu nopeasti, kun uusittu, hieno talli saadaan käyttöön. Elokuulle suunnittelemme ilosta vihkiäistapahtumaa, GRAND OPENINGia!!

Hyvää kesää!
Wääksyn ratsastuskoulu

KATSO UUSIN TIEDOTE TÄSTÄ!

Liitteet