ALOITAMME VAMMAISRATSASTUSRYHMÄT!

5.4.2017

Kangasalan ratsastuskoulussa aloitetaan vammaisratsastus opetusryhmissä toukokuussa.

Ratsastus on lajina kaikille samanlainen. Ratsastus tarjoaa avointa, esteetöntä ja elämyksellistä liikuntaa myös erityisryhmille. Erityisryhmien ratsastuksessa eli vammaisratsastuksessa opetus, varusteet ja olosuhteet järjestetään ratsastajalle sopiviksi. Vammaisratsastus on ollut osana Suomen Ratsastajainliiton (SRL) ja ratsastusseurojen toimintaa jo vuodesta 1992.

Tavoitteena on tukea ratsastajaa erilaisilla toimintatavoilla ja apuvälineillä siten, että ratsastaminen onnistuu turvallisesti ja ratsastaja voi kehittyä omien mahdollisuuksiensa mukaisesti. Ratsastus- ja hevostaitojen opettelemisen rinnalla tulevat mielenvirkistys ja kunnon kohottaminen. Ratsastus voi olla kunto-, hyöty- tai terveysliikuntaa.

Kangasalan ratsastuskoulussa pyrimme antamaan ratsastajalle sopivan paketin, joka sisältää paitsi ratsastusta, myös hevostaitojen kehittämistä, kevyttä tallityötä sekä yhdessäoloa.

Toiminnasta vastaavat Helena Saario ja Nora Salminen. Lisäksi heillä on kokeneita avustajia, mikäli ratsastaja tarvitsee apua hevosen kuntoon laitossa tai tukea taluttaen.

Kysy lisää:
                        Helena Saario  ja  Nora Salminen
                        kangasalanratsastuskouluoy@gmail.com

Lisäinfoa on myös tämän sivun liitteessä.

Tervetuloa mukaan!

Liitteet